15 frågor

Lägger ut en "gravidlista" med 15 frågor om graviditeten!

När fick ni reda på att du var gravid?

Den 6 mars. Var då i vecka 5, 4+1

Beräknat förlossningsdatum:
12 november 2011

Var det planerat?

Japp!

Berättade för familjen:

I vecka 8, dom hade anat att det var något då vi bjöd hem på middag utan någon anledning när vi träffats ganska nyss innan.
Antons familj fick reda på den i vecka 11 när vi var uppe i Ö-vik över påsk.

Har du mått illa?
Lite i början, men absolut inget att klaga över!

Foglossning?

Nepp!

Andra krämpor?
 
Har lite ont här och där, hade lågt blodtryck i början och svimmade nästan några gånger och är väldigt trött till och från.

Cravings:
Tråkigt nog har jag inga cravings. Gillar samma saker som jag gjorde innan. Ingen större förändring där.

Avsmak för något?
Inte något som jag gillade innan. Så är inga förändringar där heller.

Vad tror du att det blir för kön?

Både jag och Anton tror att det blir en flicka. Vi får väl se om dom ser på vårat ultraljud den 7 juli.

Första ultraljudet:
Gjorde ett VUL i vecka 7 för att få reda på vilken vecka jag var i. (Ni får själva slå upp vad det är om ni inte vet, vissa gillar inte det första ordet som V:et står för ;) ).

Andra Ultraljudet:

den 17 juni var vi på vårat rutinultraljud och snart ska vi få se våran bebis igen! Längtar!

Behöver du kissa ofta?

Japp, blir akutnödig ett antal gånger per dag. Kissar även minst en gång per natt, ibland två!

Hur mycket har du gått upp i vikt:
Ehm... 9 kg är det nu. Förstår inte var det kommer ifrån eller vart det lägger sig. Äter ju mycket mer mat och är hungrigare än innan. Men ändå! Är ju bara halvvägs!

Är du rädd inför förlossniningen?
Nej, det kan jag väl inte säga att jag är. Det är något man måste göra så är bara att acceptera det antar jag. Men jag ser ju inte fram emot just den delen av graviditeten kan jag ju säga.

Kommentera inlägget här :