Jobb och Hemmafix

Veckan som gått har varit bra med allt från bebis mys till lek, jobb och hemmafixande.
Igår morse arbetade jag min första dag i butik på mer än 14 månader. Som tur är var första passet ett plockpass 06-12 och jag kom in i det på en gång. Kommer nog vara lite nervösare när det blir första kassapasset någon helg framöver. Det sitter säkert i ryggmärgen men det tar nog ett litet tag innan jag får in alla PLU som jag glömt bort.
Det kommer i alla fall bli roligt att komma igång igen och känna sig lite duktig!
 
Men herregud vad trött jag var igår! Eftersom jag var lite spänd inför att jobba hade jag svårt att somna i fredags och somnade säkert inte förrän efter 12 någon gång. Jag vaknade till vid 02 när Anton gick och lade sig och tror inte att jag hann somna om till Meja vaknade vid 03 och vägrade somna om förrän hon fick mat. Hon som aldrig äter på nätterna nu för tiden! Såklart hann jag inte sova mer innan klockan ringde klockan 04:20. Hyfsat trött fick jag pallra mig upp. Jag lyckades ändå hålla mig rätt pigg när jag jobbade men runt 17 tiden på eftermiddagen var jag så sjukt trött så jag inte visste var jag skulle ta vägen.
Anton sa att jag var helt likblek i ansiktet så jag gick och vilade någon timma och efter det kändes det lite bättre så jag kunde stanna uppe ett tag på kvällen i alla fall!
Natten till idag var mycket bättre och jag fick sova ut ordentligt i morse. Sköönt!!
 
Denna dagen har vi spenderat med att fixa till det lite mer i vårat hem. Nu var det dags för en liten del av sovrummet. Nämligen sängen! Nästan hela sängstommen rök, förutom sänggaveln och min käre far var snäll och körde iväg det till tippen.
Vi satte ben på madrasserna istället och vi fick den geniala idén att måla nattduksborden och sänggaveln i vitt. Sagt och gjort! Anton köpte färg och penslar och jag slipade i målade första lagret på det ena nattduksbordet ikväll och imorgon blir det ett lager till! Det kommer bli superfint och se mycket fräschare ut när det är klart! Härligt med en liten uppfräschning även där!
 
Oj vilket långt inlägg det blev! Nu är det snart läggdags! Hörs o syns en annan dag!
 
Hade ingen bild från i helgen så det fick bli en från i fredags då Elahe, Zander, Meja och jag var på stan en sväng och stötte på dessa två tjejer på Kungsportsplatsen och var tvungna att stanna till och fota!
Vi grubblade länge på hur dom gjorde men var eniga om att det måste vara något slags stativ som går genom käppen. Coolt ser det ut och vi hade som synd är inte tid att stanna ända tills dom skulle ta sig ner. Hade varit intressant att se!

Kommentera inlägget här :