Snart bär det av!

Våran sista dag här uppe i Ö-vik har spenderats med ett besök av fina Marie, Linn och Frida. Vi fikade och tjötade en stund.
Sen runt 15 tiden var det dags att dra iväg till Antons mormor och morfar för att äta lite pannkakor och säga hejdå. Meja tyckte att det var supergott och åt tills tallriken var helt tom! Hon har varit väldigt glad i mat här uppe. Med tanke på att vi är några stycken har det vankats mat lite då och då, och Meja har inte varit sen med att upptäcka detta. Så fort någon har ätit en smörgås eller liknande har hon varit framme och tiggt som en liten hund. När vi kommer hem får det absolut bli slut på det här småätandet som har blivit under våran vistelse här! Så kan man ju inte hålla på ;).
 

Gott med pannkakor!
 
Nu är väskorna packade och står redo i hallen medan Meja får sova några timmar innan vi ska bege oss. Om tåget är i tid ska det gå 22:36, men redan nu är det försenat ca 40 minuter så att det kommer säkert inte gå från Ö-vik C förrän minst 23:10. Det är nämligen snöstorm här uppe i norrland, så vi har varit ganska förberedda på att det ska vara försenat.
Men som tur är verkar det vara bättre redan efter Sundsvall så om vi har tur kommer det flyta på bra längre ner i landet.
 
Vi får se om jag orkar skriva något imorgon när vi kommit hem! Kan hända att jag är för trött efter en sömnlös natt på tåget. Jag har nämligen väldigt svårt för att somna på ställen som inte är en säng. Anton och Meja kommer säkert sova som små stockar medan jag ligger och vrider och vänder på mig och lyssnar på alla störande ljud som låter hela tiden. Vi får hålla tummarna att jag lyckas tänka bort det och sova lite i alla fall!
 
Det blev en väska till nu när vi åker ner då alla julklappar måste få plats också. Tur att Anton är stark!
 
 

Kommentera inlägget här :