Sofias Minttryfflar

Häromdagen kände jag att jag ville göra ett bidrag till julens godisbord. Så satt och letade efter något gott och enkelt, helst med choklad och hittade då detta superenkla receptet på Minttryffel.
 
1½ dl grädde
50 g smör
300 g mörk choklad
150 g After Eight
 
Värm grädden i en kastrull. Lägg i matfettet och låt det smälta. Bryt sedan ner den mörka chokladen, lite i taget så att den smälter, rör om lite då och då. Lägg sedan i After Eight och se till så att allt är smällt, inga klumpar.
Lägg ett bakplåtspapper i en form, ca 15x20 cm. Häll i tryffelsmeten i formen och låt sedan stå svalt tills det stelnat. Skär därefter tryffeln i bitar.
Förvara gärna tryffeln kallt, den smälter väldigt lätt om den står framme.
 
Jag tyckte att dom var så lätta att göra och dessutom supergoda, så jag bestämde mig för att göra en gåbort present till Marie och co av en sats.
Så jag lindade helt enkelt bara in dom i lite bakplåtspapper och lade dom i en fin burk och satte en etikett och ett snöre på. Vips! En god och fin present!
 
 
 

Kommentera inlägget här :