Ännu mindre

I onsdags var det dags för tremånaders återbesöket på Östra. Teamet tyckte att Mejas värden såg bra ut, men dom hade önskat att dom var ännu bättre, och stabilare. Så läkaren vill gärna att vi sänker kolhydraterna med 10g till, alltså till 30g/dag.
Det var ju inte riktigt vad vi hade hoppats på, utan vi hoppades att vi skulle kunna öka kolhydraterna inom en överskådlig framtid. Så ser det tyvärr inte alls ut nu.
 
Dem ville även gärna hjälpa mig med att hitta rätt mängd och hitta fler recept. Så att jag ska kunna bli helt besvärsfri, vilket jag än så länge inte blivit.
Skönt att dom är så hjälpsamma på Östra, när Sahlgrenska, som egentligen ska hjälpa mig, inte verkar bry sig det minsta. Tur att vi har grym barnsjukvård i det här landet i alla fall! Det är ju ändå det viktigaste!
 
Nu ska jag strax åka iväg och jobba. Arbetar mellan 12-20:30 idag och imorgon är det inventering från 06-13 i en annan butik. Har ett pass på söndag med, så jag kommer nog vara hyfsat slutkörd på söndag kväll!
 

En bild från i onsdags förmiddag när vi var ute och lekte. Tänk att mitt lilla hjärta har blivit så stor så att hon kan
åka ruschkana helt själv nu!
 

Innan mötet på sjukhuset så fick Meja sova sin middag i vagnen. Det gick ju super och hon sov igenom hela
mötet. Tur för mig, så jag faktiskt kunde koncentrera mig på vad dom sa, men synd för dom då dom hade sett
fram emot att träffa Meja.
 
 

Kommentarer :

#1: Therese

Hej Sofia! Du var inne å läste på min blogg om min dotter Belle och Glut1. Jag har öppnat gruppen Glut1 DS Sverige på Facebook.... Sök där.... Sen kan du även maila mig på [email protected] så kan vi starta på så sätt!

skriven

Kommentera inlägget här :