Jäkla rygg!

Huvudvärken som jag fick igår gick över hyfsat fort, dock blev ryggvärken bara värre och värre! Ett tag kunde jag varken sitta, stå eller knappt ligga. Om jag tog bort kudden i sängen och låg raklång och tittade i taket kändes det i alla fall okej, även om det fortfarande gjorde ont.
Hoppades att det skulle ha gått över tills idag, då det inte gjorde ont när jag vaknade för att ge Meja välling. Men nejdå, så fort jag gått upp och börjat röra på mig så gjorde det skitont igen och det har hållit i sig sen dess. Det var inte det lättaste att ta hand om Meja i morse. Men som tur var, var hon på hyfsat glatt humör och krävde inte att jag skulle bära runt henne överallt.
 
För en stund sedan ringde jag till Sahlgrenska för att höra om det är normalt att man får så ont i ryggen efter en LP. Det verkar ju inte jättekonstigt, eftersom dom har stuckit in en nål mellan ryggkotorna på mig. Men eftersom min läkare endast sa att jag kunde få huvudvärk och illamående så verkar det lite konstigt att jag har såhär ont.
Dom skulle ringa upp mig om en stund i alla fall, så får vi se vad dom säger. Hoppas inte att dom vill ha in mig igen, det orkar jag inte! Då går jag hellre runt och hoppas på att det går över av sig själv!
 
Nu orkar inte min rygg sitta här mer, så det blir soffläge framför Desperate Housewives istället!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :