Bilfix och lördagsmiddag!

I ca två veckor höll bilen innan en drivrem i generatorn gick sönder. Upptäckte det i torsdags när jag skulle åka och köpa bilbarnstolen. Först började batterilampan lysa och jag stängde av fläkten mm för att jag trodde att det bara var dåligt med ström i det. Men det fortsatte att lysa ändå.
Jag fick köpt bilbarnstolen och på väg hem började även airbag-lampan lysa och då blev jag aaningen stressad om man säger så och skyndade mig så gott jag kunde hem. Fick googlat lite vad det kunde vara medan Anton gick ner för att kolla på bilen och vi kom fram till samma sak. En rem i generatorn hade gått av. Pratade även med min storebror och han berättade att det inte är jättesvårt att byta, så äntligen kunde jag andas ut!
Vi planerade att lämna in den på en verkstad idag då varken jag eller Anton har en susning om hur man byter sådant, men snäll som han är sa Christian att han kunde hjälpa mig att byta den istället.
Så sagt och gjort! Nu är bilen fixad och bilstolen sitter på plats! Så skönt! Tänk vad snäll familj man har!
 
Tanken för ikväll var egentligen att Ashley och Fidde skulle komma förbi ikväll. Så jag hade planerat och inhandlat en finmiddag, men Ashley blev tyvärr sjuk så att det fick bli en middag för oss istället. En väldigt god sådan om jag får säga det själv, närmare bestämt Grekiskmarinerad fläskfile med bakpotatis och hemmagjord tzatsiki. Gjorde allt själv utan Antons hjälp och det blev supergott!
Ska försöka lägga upp receptet i veckan!
 
Efter maten fick Meja ta sig ett bad, som hon älskar, och sen blev det lek fram till läggdags. Nu sitter jag i soffan och tittar på film och myser! En helr ok lördag trots inställda planer! Imorgon blir det jobb 11-17! Skoj!
 
 

Kommentera inlägget här :