Bustroll!

Den här lilla tjejen har verkligen kommit in i en busperiod! I mer än ett år nu har hon hängt oss i hälarna vart vi än gått. Men de senaste dagarna har hon kunnat sysselsätta sig själv lite medan man försökt hinna med annat. Dock är det inte så säkert att det är något bra som hon sysselsätter sig med, så man får allt hålla koll så man vet vad hon håller på med!
 
Idag t ex så satt hon och knaprade på ett flatbröd framför TVn medan jag letade efter recept på LCHf-korvbröd. När jag sedan var klar och skulle titta vad hon gjorde så satt hon med ett helt äpple i näven istället. Hon måste varit supersnabb när hon hämtade det! Hon var väldigt nöjd med sitt äpple, så hon fick äta några tuggor till innan jag var tvungen att ta det ifrån henne.
 
 
 
Några timmar senare när jag stod och lagade lunch till henne så sprang hon iväg och skulle leka på sitt rum, trodde jag. När jag kom ut i vardagsrummet så har hon dragit fram all sin playdoh, öppnat burkarna och spridit ut det över vardagsrumsbordet. Längre än så hann hon inte komma in jag upptäckte det.
Som tur är, är det bara sådana oskyldiga saker som hon hittat på än så länge. Men det känns som att vi måste hålla stenkoll så att hon inte gör något värre! Lilla busungen!
 

Dessutom så hatar hon att ta på sig ytterkläderna nu för tiden, så varje morgon när vi ska gå till dagmamman så tar det säkert 15 minuter innan vi fått på allting och är på väg. I fredags sprang hon iväg och ställde sig bakom gardinen i köket och gömde sig när jag plockade fram ytterkläderna. Då kunde jag inte annat än skratta åt våran lilla busfia!
 
Var är Meja?

Kommentera inlägget här :