Midsommar

Våran midsommar var tänkt att vi skulle fira lugnt och stillsamt med Ashley, Fidde och Grace. Så när jag vaknade upp på morgonen och hade fått ett meddelande där det stod att Grace hade fått feber så fick jag genast tänka ut vad vi skulle kunna göra istället.
Jag visste att min mamma och pappa skulle ha mina farbröder med fruar och min farmor på besök i stugan, så jag hörde med henne om de möjligtvis fanns plats för oss med, och det fanns det.
 
Så det var bara att packa väskan med allt som vi kan tänkas behöva för en natt borta och åka upp till Mjörn innan alla bilar kom ut på vägarna.
Det var knappt någon trafik alls och vi var framme tidigt på förmiddagen och sedan tog vi det lugnt och skönt innan gästerna kom och innan det var dags att gå till ängen för lite dans runt midsommarstången och lite annat roligt för barnen.
 
En bild innan dansen. Solen lyste väldigt starkt därav klisandet!
 
 En närmare bild på Mejas klänning från Lindex. Så fin!
 
 Minnas klänning är från Cubus, hon var inte jätte nöjd över att sitta där i vagnen.
 
 Nästan alla samlade. Mamma och min ena farbrors fru var dock i köket vid fototillfället.
 
 Gubbarna fick lira lite fotboll med Meja efter maten.
 
Vi satt sedan på mammas och pappas uteplats till sent på kvällen, åt, pratade och hade väldigt trevligt.
Minna lade sig i vanlig tid men Meja fick vara uppe till 21:30 innan hon somnade i överslafen på våningssängen.
När det blev för kallt för att sitta ute gick vi in för att spela lite spel och tillslut ramlade vi i säng vid 01-tiden. Väldigt sent för att vara mig!
 
Idag har vi haft en mysig dag uppe i stugan och efter lunchen åkte vi hemåt. Nu ska vi bara ha en härlig dag här hemma tillsammans!

Kommentera inlägget här :