Uppdatering från veckan som varit

Under förra veckan kände jag inte för att blogga, och det hände inte så vansinnigt mycket heller. Efter att ha rensat, städat och målat hela förra veckan och helgen så var det skönt att ta det lite lugnt, därför hade vi en skön slappismåndag som vanligt.
 
På tisdagen var det dags för Minnas provtagning som även denna gången var under narkos. Dock sövde de henne djupare denna gången, så det var inte bara att gå ner till mottagningen direkt efter som sist. Minna fick istället vara på uppvaket en ganska lång stund då hon passade på att ta sin förmiddagslur där. Som tur var vaknade en annan liten kille efter en stund och han var inte på bra humör. Så efter några högljudda gnäll vaknade även Minna.
Hon kändes rätt pigg och glad så personalen på uppvaket ringde till avdelning 334 som vi har varit på mycket med båda barnen så de kunde komma och hämta oss.
 
Eftersom Minna inte var inskriven så behövde vi bara vara kvar tills hon ätit och kissat, vilket hon gjorde direkt när vi kom ner, så vi fick åka hem ganska omgående.
Det var tur då vi hade bokat in en mammafika hemma hos oss klockan 12, så när vi kom hem var det bara att fixa iordning fikat och vänta på alla mammorna och deras bebisar.
Minna var pigg och glad en bra stund innan hon somnade i vagnen på altanen och sov ända tills det var dags att hämta Meja.
Hon verkade pigg och glad men hon vägrade äta och hade inte ätit något ordentligt sen flaskan mer ersättning vid 10:30, vi var därför lite stressade över att få i henne mat då hennes ketoner hade börjat sticka iväg alldeles för högt.
 
Som tur var gillar hon fortfarande gröten och Anton fick i henne en portion i ett rasande tempo. Tyvärr kom nästan allt upp igen och efter det ville hon inte äta mer. Minna var antagligen fortfarande illamående efter narkosen. Det verkade i alla fall som att hon fick behålla en del då ketonerna sjönk och hon åt även lite ersättning senare på kvällen.
 
Natten där efter gick bra och på onsdagen var hon pigg och glad, även om hon fortfarande inte äter så mycket.
Meja som har tjatat om Lek & Buslandet i flera veckor fick äntligen sin vilja igenom och vi åkte dit och lekte med bland annat Beatrice och Vincent en stund.
 
 
 
På kvällen fick dock mina en väldigt skällande och otrevlig hosta och jag läste på allt om Falsk krupp. Dock avtog det ganska fort, men hon hostar fortfarande lite ibland. Men eftersom hon hade lite jobbigt under natten tog vi det lugnt på torsdagen och fredagen så att hon fick chansen att bli frisk.
 
På fredagen var det dock tid för Mejas provagning. Hon är verkligen den coolaste tjejen jag vet och man behöver aldrig vara orolig inför hennes provtagningar. Vi emlade i båda armvecken och tyvärr gick första blodkärlet sönder så de fick ta i den andra armen, precis vid gränsen där Emlan hade suttit. Men allt hon sa var ett litet "Aj!" när de stack in nålen och sedan fortsatte hon att måla på paddan tills de var klara. Hon gör mig så otroligt stolt hela tiden! Älskade stora tjej!
 
 
 
Efter att ha haft en väldigt lugn vecka så kände jag att vi behövde hitta på något på lördagen. Men har man en man som är bakis efter en TV-spelskväll så är det inte lätt att få något gjort. Därför bestämde Meja och jag oss för att åka in med bussen till stan och gå på bio. Det blev en film som heter "Bajsfilmen" som handlade om bland annat kärlek, bajs, våld, döden och en massa annat. Jag tyckte att den var helt ok och Meja verkade nöjd hon med.
 
 
 
Igår fick hon gå till sin kompis från dagmamman som heter Ludvig och hans lillasyster Jennie. Detta hade Meja också tjatat om väldigt länge. Så igår fick jag äntligen tummen ur att ringa och fråga om de kunde leka. De hade väldigt roligt och jag är så glad att Meja har så fina kompisar!
 
 

Kommentarer :

#1: Pernilla

Hej Sofia!
Jag söker information om Glut 1, då vår dotter är under utredning för detta, tycker inte mig finna så mycket information på nätet och undrar om jag kan få ställa lite frågor om er väg till att få diagnos på er flicka?
Jag finns på Facebook, Pernilla Friberg Jönsson, eller [email protected]
Mvh
Pernilla Friberg Jönsson

skriven

Kommentera inlägget här :