Hej vad det går!

Vi lever och mår bra! Bara jag som tappat blogglusten igen, och blogg.se verkar inte kunna ladda upp mina bilder längre så blogginläggen blir super tråkiga, men tyvärr inget jag kan göra något åt! Jag kan inte riktigt motivera mig till att blogga och tycker att instagram är så mycket lättare och roligare, så vill ni få en daglig uppdatering är det bra att följa mig där, sofial86 heter jag. Hoppas att ni uppskattar detta inlägger ändå, trots bristen på bilder!

Annars har det hänt massor med Minna och hennes utveckling sedan sist. Den 8/11 tog hon sina första steg på eget initiativ, från sin lilla byrå till sängen för att hämta en napp, och sedan gick hon fram och tillbaka här i vardagsrummet. Efter det gick det ganska fort och någon vecka senare gick hon bara och nu kryper hon aldrig. Stora tjejen!

Några dagar innan hon började gå lärde hon sig även att klättra upp i soffan. Det är hon väldigt nöjd med och hon klättrar upp snabbt som tusan. 

Vi har ändrat Minnas kost lite sedan sist med och hon skulle börja äta som vanliga barn i hennes ålder när det gäller frukost, lunch , mellanmål, middag och kvällsmat. Det gick ändå över förväntan och hon började favorisera mat som hon kunde plocka med händerna så som plättar, omelett och liknande. Dock tvärvände detta efter ungefär tre veckor och då ville hon bara ha köttfärsås, eller korvstroganoff och liknande. De senaste dagarna har hon dock tyckt att det varit okej med lite mer variation så jag hoppas att det är så hon tänker fortsätta! 
Vi började även med välling i samma veva och den har hon accepterat från första stund! 

Under den sista månaden har även fyra nya tänder tagit sig igenom tandköttet och nu har hon 16 tänder. Herregud vad hon ploppar upp tänder hela tiden! Kanske inte jätte konstigt om hon inte alltid är på strålande humör!

Imorgon är det dags för Minnas provtagning, Mejas var i fredags och hon klarade det som vanligt galant. Vi får se hur det går med Minna, första gången i porten efter operationen. spännande! 

Det har ju även hänt lite annat här, så som att mitt stora barn blev fem år! Hjälp vad stor hon har blivit! Vi hade ett roligt femårskalas med maskerad och även ett barnkalas där dagmamman fick vara med. 
På Mejas femårsdag ville hon vara hemma med Minna och mig,  vilket jag var väldigt glad för. Vi tog en tur till öppna förskolan och hade en jätte mysig dag tillsammans. Min älskade stora tjej!

 

Kommentera inlägget här :