Minnas rum

Nu är det på tiden att jag visar Minnas rum! DDet rummet har jag planerat sen jag upptäckte att hon låg i magen ungefär. Jag började handla på mig saker någon gång tidigt i våras och sedan har det fyllts på mer och mer.
På väggarna valde jag en harlequin tapet från Decorama. Jag var först inne på en väldigt ljus från Sandbergs eller en vid namn Harlequin från Ferm Living . Men båda är väldigt dyra och jag var inte sugen på att betala nästan 700:- per rulle när det skulle vara i ett helt rum så jag letade intensivt efter en billigare variant. Så plötsligt,  som sänds från ovan kom en i personalen på Tapetgalleriet och berättade att de snart skulle få in en ny kollektion från Decorama med likadant mönster för endast 249:- rullen. Tänk vad tur man kan ha ibland! Den ser så gott som likadan ut som Ferm livings för nästan 1/3 av priset!

När jag väl bestämt färg på tapeten till väggarna, turkos, så skulle självklart Mejas gamla nallebyrå också målas i denna färg med ljusrosa harlequin mönster på. Jag köpte en schablon av en tjej på Facebook och sedan gick det väldigt smidigt att få till ett fint mönster på ovansidan. 
Jag är supernöjd med hela rummet även om det inte är helt färdigpysslat än!

Nog med text nu! Här kommer bilderna på rummet!

Glovet är Drivved från Rusta. Här är en av de första bilderna på rummet där golvet syns.

Byrån mmed knoppar från nillashandelsbod.se

Tavla från Mrsmighetto och Nerman 

Den fantastiskt vackra dockan fick Minna av farmor. Den står upplyst av slingan som jag köpte till Mejas rum en gång i tiden men som inte blev använd.

I hörnet bredvid skåpet hänger hyllan från Alice and fox och där kommer diverse fint få stå och se vackert ut.

Sängen med lluftballong-lampan som bara är prydnad och vimpeln som min duktiga svägerska Lisa gjort. Hushyllorna från Netto har jag inte hunnit fylla än.




Kommentera inlägget här :