Orka Eniro.se

Imorgon ska jag iväg och inventera i en Ica butik. Eftersom jag inte var 100 på vägen så kollade jag upp det på eniro där man kan kolla vägbeksrivningar.
Dock är dom SÄMST på detta. Istället för att ta den enklaste vägen så tar ju dom alltid den där det blir så många olika väga som möjligt som man ska köra in på.

Ett exempel följer nedan.
Istället för att välja Sotenäsvägen( som jag kladdat så fint på i svart) och följa den hela vägen tills jag skulle svänga av, så väljer eniro att skriva ut 20 andra vägar som man då blir helt förvirrad av, fast det är en ungefär lika lång sträcka. 
Förstår dom inte att man blir förvirrad när det står kör 20 m på Gränsvägen, och sen 30 m på Västra fjällvägen och sen 40 m på Övre källvägen. Känner man inte till området så känns det jätte förvirrat eftersom iaf jag skulle sitta hela tiden o kolla vad vägarna heter så man inte kör fel.
Då är det enklare att bara skriva ett gatunamn så följer man den vägen tills den tar slut.

Haha Det är sånt som jag stör mig på iaf!
Hänger ni med? =P


Håller ni inte med att dom alltid ska krånlga till allting och skriva gatunamn hela tiden
så man blir helt förvirrad o inte har en aning om var man är då man oftast inte när
man kör har tid o kolla på vad varenda jäkla gata heter. Dessutom har inte jag någon
koll på vad dom stora lederna (föruom E6, E20 mm) heter. Skriv vad skyltarna på
avfarterna visar isället för faen!!! =D

Kommentera inlägget här :