Nu har det gått för långt!

Jag har aldrig brytt mig något om nåt som "kissie" skrivit eller gjort. Kanske för att jag inte trott att hon har ett sådant stor inflytande på småtjejer som hon faktiskt har.
Men idag fick jag beviset och nu har det faen gått för långt!
Detta ständiga tjöt om barnmatsdieten och att vara smal och att man måste banta har verkligen gått in i tonårstjejers huvuden (som om det inte varit tillräckligt innan).

Idag när jag jobbade så kom det t ex två 13-14 åriga smala tjejer och köpte varsinn barnmatsburk. Tror ju knappast dom köpte dom för att ge till sina barn (hoppas jag verkligen inte att dom har några!). Jag tycker personligen detta är skithemskt!
Jag undrar hur många småtjejer som har hoppat på den här dieten och som får anorexia på grund av detta. Hoppas verkligen inte att det är så många som jag är rädd för att det kan vara. 
Jag tror inte hon fattar vad det egentligen är hon gör när hon skriver sådana saker.
Usch vad arg jag blir! Någon borde banka in lite (eller ganska mycket) vett i skallen på henne!

Det måste komma fler tjejer som har ett sundare inflytande på unga tjejer och killar så att dom förstår att detta verkligen inte är sunt och kan få stora konsekvenser. Speciellt på småtjejer som nyss kommit in i puperteten och verkligen behöver all näring som dom kan få.

Nej faen, jag hoppas bara att det vänder och att det kanske (mot all förmodan) går upp för "kissie" vad det faktiskt är hon har gjort, så att hon slutar sprida detta hemska budskap om att man ska se anorektisk ut!


Kommentarer :

#1: elfina

jag håller fan med dej, hon är störd! ingen förebild någonstans.. usha..

hoppas ocå nån bankar evtt i henne en dag och hoppas det gör ont, för hon som du säger sprider fel budskap på nätet och kan vara skyldig till många tonåringars öden med anorexia mm.



USH

skriven
#2: Vilhelmina

Fast dåliga inflytanden har det alltid funnits, tror inte att man kan isolera problemet till en enda person utan det är antagligen ett större problem i samhället i stort. Det är naturligtvis olyckligt att en person med stor genomslagskraft svälter sig själv, men hon är inte den första och tyvärr inte den sista heller. Du får verka för att vara en positiv kraft i rätt riktning istället, om fler av oss gör det kanske det blir en balans till slut. :)

skriven

Kommentera inlägget här :