Det går bra nu!

Äntligen går det bra med Meja och maten!
Efter nästan två månader med kämpande varje dag har hon äntligen börjat äta hyfsat ordentligt! Både igår och i förrgår gick det bra, bästa dagen hittils var igår då hon åt upp hlea frukostgröten och lunchen + en banan på eftermiddagen. Kvällsgröten gick sådär. Men förutom det var hon superduktig!

Idag åt hon nästan upp frukostgröten så jag håller tummarna att hon vill äta vid lunch också.
Jag gjorde nämligen ny mat igår till henne. Det blev Rödspätta, palsternacka och ärtor. Hoppas att hon tycker om det! Ska bli spännande att se!

Om ett tag kommer Sara förbi en sväng. Får väl se vad vi hittar på. Troligtvis blir det en hel del bebistjöt och eventuellt en promenad om vi orkar!


Såhär fryser jag in maten. Det blev en skål med mat till idag också som
jag inte orkade frysa in. Jag måste dock komma på ett bättre sätt att frysa
in mat om hon ska äta så mycket som jag hoppas på. Då blir det ett jäkla
meck att pilla ut alla som man ska ha varje dag.
Kom gärna med tips på bra frysförvaring!

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej! Jag gör precis som du, fryser i iskuber och dagen efter när dem är frysta så trycker jag ut dem i en glassburk med lock! Har två, en för ex. potatis o grönsaker och en annan för kött och fisk! Funkar kanon, tar upp några bitar dagen innan hela tiden! Med vänlig hälsning, sandra

skriven

Kommentera inlägget här :