Så coolt!

När Anton kom hem i förra veckan så berättade han att han hade sett en artikel om en flicka som har GLUT1. Men han hade bara sett det lite fort och han visste inte riktigt var han hade sett det. Så eftersom jag inte visste riktigt var jag skulle hitta den, så tänkte jag inte så mycket mer på det. Förrän igår när en av mina mamma-vänner nämnde att hon läst en artikel och gav mig länken.
Gud vad roligt att Aftonbladet valt att skriva en artikel om just GLUT1! Har aldrig läst något om det innan och det var så coolt att få läsa om den här tjejens framgångar med hjälp av ketogen kost! Vad glad man blir!
 
Nu är Meja verkligen inte ens i närheten av den flickan sjukdomsmässigt, då sjukdomen inte alls visar sig på henne nu. Utan hon är som vilken 1½ åring som helst.
Men ändå träffar den här artikeln rätt in i hjärtat och jag var bara tvungen att dela med mig av den!
 
Klicka på bilden för att komma till artikeln!

Kommentera inlägget här :