Vab-dag tre

Meja och jag är fortfarande hemma och har sjuktsuga. Mejas förkylning är något bättre. Trots snuvan och hostan så är hon pigg och hade lätt orkat en dag hos dagmamman idag, men tyvärr har hon åkt på en ögoninfektion som inte vill släppa taget och måste därför stanna hemma.
Vi försöker att rengöra så gott det går, men det är inte lätt när Meja skriker och stretar allt vad hon har så fort man kommer nära. Vi får vara ännu mer ihärdiga med att rengöra, än vad vi redan varit och hoppas att det blir bättre över helgen så att hon slipper ögondroppar!
 
Som sagt är Meja superpigg förutom "ögonkletet" och denna dagen började hon på sitt busigaste och mest skojfriska humör. Vi satt i soffan och myste en stund innan hon sprang och hämtade sin Pippi-docka som jag skulle klä av. När jag hade gjort det sprang hon iväg och jag hörde att hon gjorde något med toaletten. Snabbt satte jag mig upp och frågade vad hon höll på med. Det var såklart försent och Meja kom springandes med en Pippi som var nybadad i "håret" av toalett-vattnet. Härligt! Behöver jag skriva att den åkte rätt ner i tvättkorgen?
 
Vi myste en stund till och sedan blev det dags för frukost. När jag hade gjort i ordning frukosten så ropade jag på henne och hon sprang rakt förbi mig och in i badrummet istället. Jag dukade klart och någon minut senare kom hon ut klädd såhär.
Min älskade unge har allt fått sitt sinne för humor från sin mamma! ;)
 
 
Efter frukost klädde vi på oss för att ta en tur ut i friska luften. Det visade sig att det blåste något hysteriskt, så det fick bli en kort promenad och lite gungande innan vi gick och handlade istället.
När vi kom hem och jag började plocka upp varorna så såg jag att Meja började städa undan sina duploklossar som hon hällde ut i soffan tidigare under morgonen. Jag berömde henne och fortsatte med mitt. När jag sedan tänkte plocka upp resten av duplon som jag antog att hon hade missat så såg jag att allt var upplockat och lådan stod med locket på, på sin plats i hennes rum. Herregud! När blev hon så ordningssam och duktig! Kan nog säga att det var ett av mina mest stolta ögonblick under de här två åren!
Mammas hjälpsamma lilla troll! <3
 

Ordentligt nerpackad i åkpåsen under promenaden.
 
När Meja gick och lade sig så tänkte jag fixa till min e-legitimation som har bråkat med mig dom senaste dagarna och hindrat mig från att anmäla vab på fk.se. Såklart tog det många minuter och ännu fler svordomar innan jag fick löst det, såklart genom att behöva ringa till telia och be om hjälp.
När jag sedan ska anmäla vab mm så går det ändå inte för att det ploppar upp ett jäkla Pop-up fönster varenda gång jag ska välja datum. Fick ett ganska rejält psykbryt innan jag gav upp.
Jag vet en som ska få fixa detta när han kommer hem från jobbet! Skulle jag försöka mer så hade vi förmodligen inte haft någon dator kvar vid det här laget ;).
 
Nu ska jag väcka Meja och gosa lite i soffan innan hon vaknar helt till liv efter tuppluren!
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :