Lchf- Apelsinmarmelad

För en stund sedan fick jag slängt ihop en sats med Apelsinmarmelad till Meja. Det blev mycket mindre än jag tänkt med tanke på att jag använde fem apelsiner och i receptet stod det fyra. Hade i ett gelatin-blad mindre än receptet så att det inte skulle bli för mycket som gelé och det verkar ha stelnat bra i alla fall!
 
Men tycker Meja om det så är det ju bara att göra mer en annan dag. Det växer dessutom massor med plommon på ett träd här utanför, så jag kanske satsar på plommonmarmelad då istället!
 
Receptet hittar ni här! 
Det ser lite lite ut med tanke på burkens storlek. Men det räcker ett bra tag till Meja.
 
(Jag ser att det har tillkommit några läsare här det senaste och det känns jättekul! Det hade varit roligt för mig om ni ville lämna lite respons med att kanske gilla inläggen som ni tycker om genom att trycka på hjärtat nedanför så jag vet vad som uppskattas här inne. Det skulle uppskattas mycket av mig!)

Kommentera inlägget här :