En fröjdefull jul med en missnöjd bebis

Ja, våran jul har varit ungefär som ovan. Den har varit bra och fin, men Minna har varit väldigt missnöjd, både dagar och kvällar, så det har varit svårt att njuta fullt ut.
 
Julafton spenderade vi hos min storebror Christian och hans familj i Skepplanda. Vi hade det jättemysigt och fick besök av både tomtemor och tomten. Det är så sött hur stenhårt de verkligen tror på tomten, och de hade inte en tanke på att det var Christian som gömde sig bakom masken. Vi får väl se hur länge till det går att lura dom! Vi får vara glada så länge det varar!
 
Meja hade fantastiskt roligt hela dagen med Elvis och vi kunde mysa och slappna av om vartannat beroende på om Minna sov eller om hon gallskrek. Efter julklappsspelet som vi kör varje julafton som vi spenderar där så kände vi att det var dags för oss att dra oss hemåt då Meja var super trött och Minna vägrade sluta skrika. Dock blev hon inte mer nöjd när vi kom hem, så det blev en sen kväll då hon inte somnade förrän efter 12-snåret.
 
Den här suddiga bilden är det bästa jag lyckades ta av mina två små barn på julafton. Hoppas på en nöjdare Minna nästa år!
 
På juldagen gjorde vi minsta möjliga. Vi tog det bara lugnt och slappade, samt försökte få Minna att bli glad och nöjd. Vilket bara går kortare stunder.
 
Annandagen bestämde jag mig för att det var slut på slappandet och tyckte att det var en bra idé att åka till Ikea för att köpa en ny säng till Meja. Hon har sovit i spjälsängen tills nu, med ena sidan borttagen, och den började bli alldeles för liten. När vi kom fram till Ikea slog det mig att vi kanske inte var dom enda som tänkt denna tanken, utan det var helt smockat med folk. Som tur var åkte vi i två bilar, så Minna, Meja och jag tog oss istället till Jysk för att köpa täcken och sådant, men det var såklart lika mycket folk där.
 
Eftersom det var en Ikea säng så stämde som vanligt inte alla delarna, så Anton fick åka tillbaka och byta ena långsidan på sängen som var fel. Så till sist strax efter 19 så var sängen klar och vi kunde börja städa i ordning och få Meja i säng.
 
Det blev riktigt bra med sängen och jag hoppas att vi kan förlänga den i alla fall en gång stående på den väggen. Men det är som tur är ett bra tag tills dess!
 
Minna var dock inte redo att sova utan var missnöjd fram till sent på kvällen.
Jag som hade fått ont i halsen kvällen innan började då känna mig febrig och fick krypit till sängs lite tidigare.
Jag verkar ha svettats ur mig all febern för idag mår jag mycket bättre i alla fall.
 
Nu ska Anton strax åka och hämta Minna som är hos mormor för att vi skulle få lite avlastning i några timmar och Meja som är hos en kompis. Jag är redo att få hem dom nu. Det känns alldeles för tomt och ensamt utan dem här hemma!

Kommentera inlägget här :