Första kläderna

I söndags när jag var på Backaplan och skulle leta kläder till mig och något till Ebbe så kunde jag inte låta bli att köpa något till lilla M också!
Det fanns en hel del sött, men det mesta var väldigt mycket rosa eller väldigt mycket blått, och jag ville gärna ha något lite mer neutralt i fall att det skulle visa sig att de sett fel på ultraljudet.
Tillslut valde jag i alla fall det här supersöta setet!
 
 
Jag har även kommit igång med lite mer förberedelser så som:
 
  • Fixat en hylla till M i min garderob
  • Tagit fram alla de minsta kläderna och ska tvätta dem
  • Köpt barnvagn
  • Köpt kuddar till vagnen och vaggan
  • Beställt lite gratis baby-/gravidboxar
  • Köpt korgar att hänga på väggen vid skötbordet till diverse smått
  • Köpt en skötbädd
Det som jag kan komma på, på rak arm som vi behöver nu är lite salvor mm, regnskydd till vagnen, babyskydd och eventuellt en Ergobaby bärsele.
Babyskyddet kommer bli en Brio Primo som vi kan fästa direkt på vagnen och det kommer vi förmodligen hyra på Östra när vi ska åka därifrån. Det andra får jag ge mig ut och leta efter någon dag framöver, men än är det ju ingen panik!

Kommentera inlägget här :