Sjukskrivning

Känns bra att kunna komma med lite goda nyheter såhär en måndag! Läkaren som jag träffade var vettig och lyssnade på mig, och sjukskrev mig därför denna veckan. Sedan ska jag till mvc på måndag och blir förhoppningsvis sjukskriven längre då.
Jag har funderat på om min sjukdom kan ha med min yrsel under graviditeten att göra då mitt blodtryck ändå varit ok hela tiden. Hon frågade om jag tagit prover på ämnesomsättningen och det gjordes ju i början. Men Glut1 syns ju inte genom sådana prover, så det kan ju vara så att kroppen har ännu svårare att ta upp glukosen under graviditeten än annars.
Får prata med mvc läkaren om detta på måndag med!
 
Hon sa i alla fall till mig att ta det lugnt och vila denna veckan och låta Meja gå kvar hos dagmamman. Så jag får väl göra det, fast jag gärna haft min lilla skrutt hemma med mig. Men jag får ta och lyssna på kroppen och läkaren så att det inte blir ännu värre!
 
Nu ska jag lägga mig i soffan med en fruktskål och titta på någon gammal film som vi har i lådan.
 
 

Kommentera inlägget här :