Svimma i kassan, check!

Under den här helgen var det tänkt att jag skulle vara på en känd Trädgårdsmarknad och jobba i kassan. Som ni kanske sett så står personalen i dessa kassor alltid upp och det finns inte ens någon stol att sitta på kortare stunder. Jag var lite oroad över hur min rygg skulle klara av detta i två dagar, men hoppades att det skulle gå bra.
Så igår var jag där under tre timmar för att lära mig kassan under en timma och sedan behövde dom hjälp de då var kort med personal. Kassan var lätt att lära sig och det gick ganska bra för ryggen att stå upp ändå under den stunden. Men något som jag inte alls hade tänkt att skulle vara något problem var mitt ganska låga blodtryck och att jag lätt får blodtrycksfall.

Det gick bra under ca 1½ timma, men helt plötsligt kände jag hur det började svartna och flimra för ögonen. Jag sa till kollegan att jag nog behövde sätta mig ner och hon sa att det fanns en stol en liten bit bort. Sedan blev jag helt frånvarande i huvudet och tänkte bara att jag var tvungen att fortsätta jobba, så jag stod där med en påse i näven och måste sett helt borta ut. Helt plötsligt kände jag att jag var på väg ner i golvet och fick som tur var tag i rullbandet så att jag inte slog mig. Jag kom upp på fötterna igen ganska fort men kunderna och kollegan blev lite rädda och jag hörde några ropa "Vad händer!?".
Så fort jag kom upp på benen så kändes det ganska bra igen och jag kunde gå och sätta mig själv, trots att en gammal dam erbjöd sig att hämta stolen till mig.
Jag fick gå och äta lite och vila mig innan jag kunde arbeta den sista timmen, men vi fick ringt till min arbetsgivare och säga att det nog inte skulle fungera för mig att vara där i helgen. Jag kände inte för att stå där och svimma med massor av kunder i kö och fullt ös hela tiden. Så tyvärr fick de ringa en annan som kunde ta det istället. Tråkigt då det var kul att få testa något annat!
 
Det blir kvällsjobb till 22:15 för mig istället idag, vilket känns lite halv segt. Men bättre det än att svimma igen kanske!
 
 
 
 
Taggar: Gravid, Långdag, Preggo, Pregnant, blodtrycksfall, faint, svimma;

Kommentera inlägget här :