Måndag

Efter en mysig helg med ett litet besök hos mormor och morfar för lek med kusin Elvis i lördags och lite shopping på Skopunkten då Meja fick nya stövlar och jag ett par vardagsskor, samt en tur till Bauhaus igår där vi köpte lite lasyr till bordet som Anton byggde förra året. 
Jag tänkte att det ska få en mörk färg på bordsskivan och benen blir vita. Det passar inte riktigt in med de andra möblerna som det ser ut nu, så jag tror att det kan bli snyggt.
Tanken var att vi skulle måla det redan denna veckan, men eftersom det är väldigt kallt ute, trots att solen skiner så tror jag att det är bäst att vänta någon månad så att färgen torkar ordentligt.
 
Idag blir det en lugn dag för Minna och mig. Jag körde min vanliga veckohandling imorse och nu ligger hon och sover medan jag äter lunch och bloggar.
Hon har börjat vakna ännu tidigare nu på morgonen, redan klockan 05:45 i morse, så hon behöver verkligen sova en stund nu, både för min och hennes skull!
 
I veckan ska vi träffa lite vänner och troligtvis ta en tur till öppna förskolan antingen imorgon eller på torsdag. På fredag bjuder en av mammorna oss i gruppen hem till sig och på lördag är det Valborgsmiddag här med mina mammor Kristina och Beatrice med familjer. Det ska bli roligt!
 
En bild på mina fina tjejer i samma klänning. De är inte överdrivet lika förutom över ögonen, men oj så söta barn vi har gjort! <3

Kommentera inlägget här :