Då var vi här igen

Här sitter jag igen för andra gången på mindre än två veckor med ett av mina barn på akuten Drottning Silvias sjukhus.
Denna gången är det Minnas som har feber och höga ketoner efter en jobbig eftermiddag med matvägran och många tårar.

Efter att ha kollat tempen och ketonerna några gånger under eftermiddagen och med ett sista prov på 6,7 i ketoner så fick Minna och jag bege oss hit efter ett samtal med våran Keto - läkare.

Det visade sig att hon hade varit lite sur men att kroppen hade fixat det själv som tur var.
De vill dock ändå ha kvar henne över natten. Så nu sitter vi här i ett rum på akuten och väntar på att bli upphämtade av personal från avdelningen. 
De tog nyss ett rs-prov och jag hoppas verkligen att det är negativt! 

Nu är vi verkligen redo att få komma upp på avdelningen och sätta igång med nattens provtagningar blandat med några få timmars sömn!

Kommentarer :

#1: Veronica Wallgren

Usch vad jobbigt! Hoppas allt är bättre idag!

Svar: Tack! Ja lite bättre är det. Men tyvärr har hon rs o jag vet inte riktigt när vi får komma hem än!
Sofia

skriven

Kommentera inlägget här :