Fas 4

Minna har kommit sen några veckor tillbaka in i en fas som kallas för fyra i en app som heter Wonder weeks. Den här fasen är allt annat än rolig för henne eller oss. De börjar upptäcka saker runt omkring och vi stora tillställningar eller om man vistas bland mycket folk så kan det bli väldigt jobbigt för bebisar i denna åldern, då det blir svårt att ta in allt och de kan bli väldigt ledsna och ibland otröstliga om man inte går någonstans där det är lugnt.
 
Detta fick jag verkligen känna på under lördagens kalas. Hon började med att vara ganska nöjd och glad när vi kom dit och stod i mitt knä när jag försökte fika och tittade väldigt nyfiket på min cupcake. Det var inte jättelätt att äta med henne ståendes där så jag langade över henne till Fidde som gick iväg med henne lite. Det gick sådär! Efter bara någon minut kom han tillbaka med henne gallskrikandes. Hon var helt förstörd, och under resten av kalaset fick jag gå omkring med henne liggandes i famnen eftersom hon skrek så fort jag ändrade position.
Så där låg hon och tittade upp i taket i nästan två timmar innan hon tillslut somnade.
 
Min arm var helt stel efteråt och det kändes under hela kvällen att jag hade burit omkring på henne så länge under dagen. Vi hoppas att den här fasen går över fortare än vad appen säger!
 
 

Kommentera inlägget här :