På hästryggen

Uppdateringen på den här bloggen är allt annat än bra, men jag skriver som vanligt när jag har tid och lust, så därför blir det bara någon gång ibland.
 
Denna veckan har varit fullspäckad för mig och tjejerna med ett besök på Lek & Bus landet i tisdags tillsammans med min kusin Ella och min faster Therese. Vi var långt ifrån ensamma där, men barnen hade väldigt roligt även om en annan var helt slut efter.
I onsdags åkte Meja och jag istället hem till Christine och Meja fick rida på hennes stora häst Pop Eye. Vi gick ut på en långtur (den längsta som Meja ridit i alla fall) i skogen och Meja satt på hur stadigt som helst över stockar och stenar, samt upp och ner för backar. Jag är så otroligt stolt! Det bli nog en hästtjej av denna bruden ändå!
 
En lycklig Meja på stooora Poppe!
 
I torsdags hade vi en dag med inte speciellt mycket planer. Jag var på bvc med Minna och hon väger nu 9500g och är 73 lång. Hon har därmed gått upp 500g sedan förra besöket trots magsjuka. Det var skönt att veta!
Det var även våran bröllopsdag i torsdags och det firade Anton och jag med ett biobesök medan mormor och morfar passade barnen.
 
På fredagen var det Minnas tur att åka på äventyr med morsan, så det bar av till Kristina och Eleonore där vi lekte tillsammans med Vincent och Beatrice hela dagen tills jag behövde åka hem och göra mig iordning inför kvällens bravader.
Då skulle jag nämligen ut och äta med Christine och dricka lite vin. Vi hade en jätte härlig kväll med mycket skratt och god mat och dryck. Det behövde vi båda två!
 
Våra små godingar i gräset utanför Eleonores. Lilla Thorsten var väldigt intressant!
 
I lördags hade jag dock inte tid att vila upp mig utan Meja hade två kalas att gå på. Så först fick vi göra iordning henne för att åka till Tuva på kalas och vid 15:30 hämtade vi henne för att åka till Ebbe som fyllde 1.
Fullt ös medvetlös, men så trevligt vi hade!
 
På grund av den fullspäckade veckan så har hemmet blivit lite lidande och igår blev vi tvugna att ta tag i det. Det tog sin lilla stund men nu har vi det i alla fall rent och fint. Det känns skönt då vi idag ska spendera dagen med att packa eftersom det imorgon bär av mot Örnsköldsvik!
Vi ska spendera tre veckor där denna gången och Meja håller på att längta ihjäl sig!
Vi får väl se hur min uppdatering blir när vi är där. Men någon gång ska jag väl lyckas få tummen ur!

Kommentera inlägget här :